11 Aralık 2013 Çarşamba

4.etkinlik.. bugünlük sadece tarif..

Böyle olagandışı birgüne sıradan bir yemek olmaz tabii ki. Millet olarak ne kadar zengin, çeşitli bir mutfağımız olduğu malum. Yıllar geçip tecrübelendikçe insan kısa sürede elinin altındaki malzemeyle kolayca ortaya bir şeyler çıkarıveriyor.Ben de bu sıralarda aldığım bir kararla stoktaki gıdaları eritmeyi tercih ediyorum. Bunun için eşimin çok sevdiği karalahana yemeğini yarın yapmayı planladım. Tarifi bu günden.. Daha önceden yapraklarının çoğunu haşlayıp kullanmış, saplar ve geri kalan yaprakları da kıyarak haşlayıp dondurucuya kaldırmıştım. Yine suyuyla birlikte donmuş şekilde et var. Bol soğan doğrayıp yeşil biber, biber-domates salçası karışık şekilde kavrulur. Hazır lahana ve et suyuyla birlikte ilave edilip iyice halloluncaya kadar pişirmeye devam edilir. Pirinç de ilave edilerek son bulur böylece yarının yemeğinin tarifini bugünden veren blogger mi olunur yoksa tembel yemek fırtınası etkinlik takipçisi mi bilemem. Valla laf olsun torba dolsun zannedilmesin ama ben bu işi sevdim. Ne güzel bir vesile bloglarımıza canlılık gelecek inşallah. Bu arada sokakta aç kalabilecek canlara herkes elinden geldiğince yiyecek-ilgi gösterse ne iyi olur. Kendi adıma iki tane yavruyu himaye edeceğim diye çabalıyorum resimleri bir dahaki postlarda olacak. Ne de olsa bu canlardan biri değil mi ilham kaynağımız bu bloga sebep,ama Tüsi hanımefendisinin bir eli yağda bir eli balda. Neyse ben garibanlarımla uğraşayım. Pisi pisi miyav.

1 yorum:

aysegulokulda dedi ki...

Ellerine saglik annisko! Eklemeden gecemeyecegim, bu corbaya barbunya, bulgur bir de misir unu da cok yakisiyor!